Sunday, August 8, 2010

Tiring Weekend

Asek2 tiring, asek2 busy, asek2 sibuk kan????? Kalo cakap pasal blog nie, ini blog orang busy ke apa???? Ntah la. bak kata open diary la katakan.. so letak la apa2 yang boleh kite letak kan??? Maunye kena tukar nama blog jadi "BLOG BUDAK BUSY GILER"

Aku tak main game weh... haram sama skali nak sentuh*

Weekend nie aq mem-busy-kan diri lagi dengan aktiviti berpekdah okeh. jalan2 dah kurang, just kuar makan2, lepak2, movie2 tak lupa juga meeting2.... hahaha... kalo bab meeting nie tak penah miss skalipon.... hahaha....

Sabtu pagi dah kena bangun awal2 dah.... Ada recruitment SIFE. Kalo nak tahu apa sife tu, please check www.sife.org Maleh betoi nak explain. Banyak dah aku post pasal SIFE nie. antara post nye, SIFE MALAYSIA National Exposition 2010 , SIFE Shell Competition, SIFE World Cup, dan byk lagi la... So recruitment ni aq pergi kejap je. Kul 10 ada briefing for internship.... AKU DAH NAK INTERN NEXT SEM WEH!!!!!!! tak caya plak nak pergi intern dah.. umor dah semakin naik, dah tua, dah nak masuk alam kerjaya. tapi aku risau jugak sapa la nak amik aku kerja kan???? huhu.. nanti kita luah perasaan dlm post yg len plak...

paden n committee*

Petra n Erni is camwhoring~ haha*

berbalik pada cerita kita tadi, habis saja briefing dari internship unit dgn dak2 yang pernah intern oversea yg BORINK!!!, aku, mira gaga n paden pon pergi la tagok balik recruitment. Masa masuk tu dah ada presentation dari setiap group. buat case study. Then sebagai Student Advisory Board (SAB, wah... haha...) kena la interview diorang. Kengkadang kite plak yang kena interview.. ape kes???? hahaha.. tapi tough time, susah gile kot nak pilih candidates this time. hebat2 semua... ish... So malam ni baru nak meeting (meeting lagi???) tuk cari orang. Insya Allah in about 2 3 days baru release result. Phew~
group presentation on case study*

Gaga is watching you~
Then hari tu baru perasan ada barang yang tak cukup untuk masuk Chef Gala, a cooking competition from V5 committee members.... haha... call punye call, takde orang yang boleh bawak aku keluar petang tu... frust, aku tido je la ek.... last2 ada la kawan aku nie, MIRA GAGA n FARAHIN ajak keluar dinner kat luar. Bagai out of sudden kan, terus melompt keriangan, dengan muke baru bangun tido, plus air liur basi kat tepi mulut...wah, terus basuh muke, siap2 tunggu diorang datang.....
Kitorang makan kat luar, then dekat dengan supermarket yang baru buka. Kitorang nak makan kat Aleezee, kedai makan Lecturer UTP, tapi tutup lak. So kedai nie cam kedai siam jugak la.... ala2 Sabila, Rusna dan sebagainye (dak utp je taw nie). Lepas order, kitorang pergi la beli barang. Girang tidak terkira. Nasib baik ada farahin n mira. Kalo tak, tak kelaur aku petang tu.. huhu...
Malam tu, balik je terus serang dapur, masak Butir Nangka, kuih orang kelantan. tapi warna merah la.. adoi!!!! buat punya buat, butir nangka dah macam butir durian dah. besar gedabak. huhu.. tka taw la camner ek.. bajet dah kecik, skali dia punya size nie jadi besar giler kot. then kaler merah kan, takut pun ada nak makan kuih tu...
Then dah siap tu, pergi la sokong farahin. Dia main futsal. Pergh, main futsal, aggresive gile! skali tie down, dia shoot masuk corner atas kot! hebat giler!!! tapi tetap kalah jugak dengan dak UiTM. Pas lepak2 dengan pekma, aku pergi la cari daun pandan weh, nak masak esok. Scary giler la malam2 jalan2 kat chancellor, cari daun pandan, padahal kawan aku cakap dia penah kena usik kat area tu.... tapi berjaya jugak!!!!

Pagi Ahad tu bangun awal, tak dapat nak join Larian kemerdekaan. So aku pun bawak la turun barang2 nak masak kan. tengok tempat mana2 yang boleh aku check plug ke apa. Dah ready je, aku tunggu masa nak masak je. Once dia announce dah bole masak, terus aku buka plug hot pan aku.. haha...
First masak agar2 dulu. sebab nak letak dalam peti sejuk. So aku masak la dulu, sambil buat apam siam. Apam siam nie senang sket, ko pukul gula dan telur sampai kembang, then letak air sprite/soda/7up, masuk tepung, pukul lagi then kuskus je. bapak senang. tapi dia padat la. tak fluffy. :P
Masa nie mira n farah datang nak tengok saja2 jer, then diroang tolong aku since aku buat sorang2. Tup tup dah jadi team dah. So kitorang buat apam Madu plak. ala2 buat kek. kalo buat kek, baik aku buat kek coklat kukus aku tu. lagi best. kan??? Then ada pewarna kuning n biru... suke sangat2~~~~ bole buat butir nangka. So aku mintak la mira n farah buat butir nangka tu... huhu... dan kami berjaya membuat butir nangka yang disukai ramai!!!! sume nak makan free. biasa la ek...
bidan terjun terbaik dari ladang*
2 hours and half tu digunakan sebaiknye untuk membuat menu2 kami nie. gigih berusaha. hahaha.... then aku amik agar-agar tu n campur dgn nata de coco. sume dah nak rebut makan mende tu.
Masa judge tu judging kitorang punye makanan, diorang suka la... tapi apam siam cam keras giler2, so lain kali jangan buat apam siam. buat kek coklat jer..haha...
Stress taw nak pukul telur tanpa machine nie!!!! =.="
Then bile dia umumkan pemenang, wah wah.... dapat 3rd place!!!!! Yeah~ (tunjuk gaya peace) so kalah pada Ned n Rai. N tak lupa kapel dari Indon n Turkmenistan. Sweet sangat. the power of love la katakan~ huhu...
then kitorang pergi la melantak makanan2 dari peserta2 lain. aku nie malu sikit nak pergi amik org len punye. tapi takpe la... suka je masak2 nie... wakakakaka.....
muke kenyang makan kuih orang lain*

yang penting hari nie puas gile dapat masak 4 menu sekaligus~ balik2 tido terus atas katil. Assignment Business n Cyber Law tak terusik lagi, meeting malam nie ada 2, satu SIFE, satu lagi HSE. Haish~ Hidup2.....
Ok la... nanti kita nak citer pasal career pulak. tunggu taw...

p/s: dua hari nie bersama mira n farah buatkan kami macam charlie's Angel je, cume aku je yang pelik sket :P

2 comments:

  1. rahman!!! byknye gmbr aku!!! hehehehe....

    sonok spend tyme ngn korank!

    nnt kite gegar lagi ngn GaGa tuh!!!

    -farah terer gila sepak penalti-

    ReplyDelete