Tuesday, July 19, 2011

Lepaskan aku

Ku berlari ke pantai
agar bayu ketenangan
lembut membelai hatiku

Ku berlari
meninggalkan tasik pilu
yang penuh air mataku dahulu

Ku dendangkan satu irama
menari penuh riang
penuh dengan keceriaan

Namun hadirmu
bersama gendangmu
langkah tariku jadi
mengikutmu

Jangan
Jangan kau paksaku
menari mengikutmu
aku sudah keliru

Jangan
Jangan kau bawa aku
ke teluk rindu
menangisi embun sayu
yang lalu

tariku tarian maafku
kepada dirimu
cuba lari dari mu
aku tak benci padamu

mengapa kita berjumpa lagi?
mengapa kita bergendang menari?
Genta hatiku berbunyi
memberi amaran
akan ada air mata nanti

Wahai Tuhan yang Satu
aku pinta pada-Mu
Jangan bawaku
kembali ke tasik pilu

Ku berserah kepada-Mu
pasrah dalam hati
pentas pantai ini
tiada awan benci

Biar aku terus merantau
mencari satu ketenangan
disebalik tabir kehidupan

Lepaskan aku dari rindu
satu rindu yang lalu
aku tak mahu lagi
menangisi diriku

Wahai Tuhan yang Satu
aku pinta pada-Mu
Jangan bawaku
kembali ke tasik pilu

No comments:

Post a Comment