Saturday, May 14, 2011

Kisah Bulan Mei

Cuti
Dah 6 bulan practical. Lama. Bulan April berlalu tanpa cuti. Tak sempat nak bercuti. Cuba nak cari cuti di awal Mei. Tapi, masih lagi mencari-cari cuti. Cuti itu ada. Cuma tidak kesempatan untuk diambil. Mei ini ada 2 hari cuti umum. Satu di awal, satu di tengah. Minggu depan bakal ada satu lagi cuti.

Kerja
Kerja memang kerja. Tapi orang barat kata, "What a practical student can do?" tak banyak boleh contribute. Hanya mampu lakukan apa yang termampu. Permit, permission, itu kerja mereka yang berpengalaman. Diri ini? Hanya boleh meleraikan persefahaman sahaja. Komputer bimbit itu dibuka. Kadang kala tidak tersentuh lantaran terlalu banyak hal di luar.

Kenangan
Siapa kata Mei ini tidak menyimpan kenangan? Sama ada Barat, mahupun Timur. Di Barat, mereka ditakutkan dengan Friday the 13th. Di Malaysia pula ditakutkan dengan peristiwa 13 mei 1969. Saya? Tidak punya kenangan istimewa.

Kahwin
My cousin baru saja melangsungkan pernikahan. Simple, and the most important, economic. Tak banyak belanja. Alhamdulillah. Moga Bahagia sampai ke akhir hayat. Balik dari KL, my friend buat prank nak kahwin. Shock but me, I always prepare for the worst. Marah bila tahu dia tipu. She called and message me for the wrong week. Kebetulan minggu tu sibuk di luar department. Telefon tertinggal dalam jaket. Laptop tidak dihiraukan.

Me?
Bulan Mei bulan jadi childish. Most of the week terlalu childish. Stress tidak menentu, tidak tahu menangani stress. Mungkin perlu lebih banyak membuka Kitab Tuhan.

No comments:

Post a Comment