Friday, November 12, 2010

Twilight versi Raymond




Alkisah aq merajuk dgn seseorang la kat tempat aku nie. So aku pon melarikan diri dan menyorok di bawah lori. ada tempat nak sembunyi. Lepas aku masuk, ada la sorang lagi mamat nie yang masuk bawah lori jugak. Lori tu pun bergerak... gerak nyer gerak, aku amik phone aku dari poket kiri. Ala baru 25 minit merajuk. Tapi aku ni nak gi mana? then tiba2 kami tiba di satu tempat yang bersalji. then aku nampak orang dari lori tu cam supply barang kat tempat tu. tempat tu boleh kata zoo la. sebab aku nampak ada sekor panda kat sana. Ada sorang mamat yg bawak lori ni cakap2 dgn penjaga zoo. penjaga zoo tu cakap kitorang kat banting. Mamat tu cam taktaw sgt tempat2 kat malaysia. dia duduk kat blakang lori, sambil mencangkung. Aku dah takut dah masa tu. Dia pun cam tanya ala2 bermonolog sendirian.
"Kat mana ek Banting nie?"
Sebagai pelarian bawah lori, aku buat bodo je la kan.. haha... tetiba je ada la sekor singa jantan mana entah datnag dari depan lori. then dia nampak aku kat bawah lori, tgh duduk2 kan. Singa tu datnag dekat dan dekat. Aku dah cuak dah. apa la nak jadi. Jangan ko baham aku sudah la. Penjaga zoo tu perasan aku. Dia pijak ekor singa tu. terus singa tu stop. Kami pun meneruskan perjalanan seperti biasa. Then baru la aku jwb dlm hati soklan mamat atas lori tadi.
"Banting kat selangor la wei~"
Tup tup, kitorang dah masuk KL. Tengah turun bukit. Aku dapat vision ada kemalangan yg akan berlaku. Dua kereta hitam akan bertembung dan yang aku pasti lagi, kemalangan nie merupakan yang dirancang. Aku pun cuba la meloloskan diri. then tiba-tiba je rasa opening lori tu dgn jalan dah kecik. Baru aku sedar lori tu dah jadi Kereta hitam yang akan terlibat dalam kemalangan.
Aku berjaya meloloskan diri. begitu jugak mamat yang duduk bwh lori skali dgn aku tadi. Lori yang kini menjadi kereta hitam brek secara mengejut sebab nampak orang keluar dr bawah keta diorng. So aku terpelanting and kereta hitam tu betul2 stop depan aku. Ada empat orang kat dalam kereta tu. 2 lelaki 2 perempuan. Satu pompuan rambut pendek. yg alin rambung panjang. Malangnya lelaki tu aku tak ingat muka diorang. Kami ditangkap oleh 4 orang nie dan dibawa ke satu tempat.
Nampak2 dah dalam satu ruang tamu. Mamat tadi kena gigit kat sorang nie. Vampire rupanye yang culik kitorng. Selepas vampire 1 satu nie mengigit mamat tu dia dimasukkan ke dalam satu bilik, aku dah takut la. mati la kena gigit kat vampire nie.. last2 dia bawak aku ke beranda bangunan tu. Dia tunjuk ada la dua tiga orang manusia dok tgh buat apa ntah and ada lagi kat atas bangunan, tunjuk signal "GOOD"
Entah la camne tiba2 je ada berita yang vampire jahat nak serang vampire yg ada dgn aku sekarang nie. Aku dah takut dah. Vampire2 nie semua terima je battle nie. aku dah takut. Aku tgok kat tempat diorang bertarung. tempat lapang, tapi tempat lapang tu dikelilingi oleh bangunan la. so diorang gaduh kat sini kot.
Masa tengok kat tingkap tu, aku dah cuak. then tiba2 je rasa ada tangan pegang leher aku. tangan tu hitam. baru la aku perasan, sebelah bilik mamat yg kena gigit tu ada satu bulik yg ditutup dgn gril. Aku dah cuak. tangna tu cam nak tarik aku masuk bilik tu. Aku tak nak la kan. dengna naluri ke-tak-mahu-an, gril yg berubah menjadi tangna tu dia tutup aku dan aku dapat tengok diri aku dgn gril tu menjadi dua orang budak kecik. then jadi figure ibu dengan baby and last skali aku dapat vision yang pelik2. Baru la dapat lepas dari gril tu. bagai dia tahu aku tak nak masuk bilik tu.
Aku terkejut sebab mamat yang kena gigit tu dah jadi vampire. muka dia dah berubah. muka cam pelakon Kabuki, rambut cam Jiraiya Naruto and dia sangnat dahagakan pertarungan. Aku cakap tempat nie bahaya. Dia makin suka. then dia lompat keluar dari tingkap untuk berlawan. PArt tu aku tak concern.
Aku toleh kiri. Ada dua orang manusia kat bilik tu. sorang mamat pakai sut bartender cam omputeh yang ikat rambut dia, sorang lagi minah dalam umur 30++, rambut pendek, ikat jugak. Muka cam condolezza Rice. Dia pakai baju batik 1Malaysia kot. Siap tulis ROSMAH dengan ROS melintang n MAH tu turun bawah kat bahagian kiri baju. Aku kenal la minah tu. tiba2 aq boleh teringat yang Rosmah pernah datang ke tempat aku tuk buat survey. entah survey apa entah. then minah ni ada la skali. then masa Rosmah datang kat tempat ku tu, dia unfortunately experience something yg memalukan. aku dah lupa apa mende ntah. tapi memalukan la.. public plak tu. besar kemaluannye... hahaha... then bual2 dengan minah tu. Nama dia El. Dia sebenarnya tak suka rosmah tu. Ikut pun sekadar nak hidup je la.. bukan dia suka pun rosmah tu. Sempat pulak gosip2 kan.
Aku pun cakap la tempat nie tak selamat. So aku, El n mamat yg pakai sut bartender tu lari masuk kereta. mamat tu bawak keta. El kat depan, aku kat belakang. then aku dapat vision yang kereta yg kitorang naik tu akan dikepung oleh 2 lori kain. diorang akan hampar kain depan n belakang kereta kitorang. Aku toleh belakang. Sah! ada satu lori kain tgh kejar kitorang guna gear reverse kot! Aku jerit la kat driver yg kita akan kemalangan skali lg n kemalangna ni dirancang. Pastu lori kain tu dah dekat dengan kitorang. Aku harap mamat vampire boleh datang selamatkan aku. Lori kain dah makiin dekat. keadaan dah semakin genting.
Last2 aku bangun dari tidur. Dah pukul 7:09 malam. tu la tido lepas asar lagi. kan dah mimpi pelik2. Nasib baik aku tak mimpi jadi Bella dalam twilight tu. kang tak pasal2 ada cium2 dengan Edward.. hahaha....

Kalo aku jadi Bella dalam mimpi aku, tak ke menangis semua pompuan nanti? Nasib baik aku tak taw watak aku dalam mimpi tu apa.

No comments:

Post a Comment